reklama

Pracovať v cestovke? Už nikdy viac

Čo sa týka mojej budúcej profesie, od detstva som stále dookola omieľala jedinú vec- musím pracovať s ľuďmi. Stretávať sa s nimi, komunikovať, sem-tam odbočiť od pracovných rozhovorov. Toto leto sa mi pošťastila brigáda v internetovej cestovnej agentúre, a práve tam ma deň čo deň prenasledovala nová myšlienka- pracovať vo svojej vlastnej bubline a predstavovať si, že tento svet je plný normálnych a milých ľudí, nie je zas až tak zlé. Pracovný pomer je už rozviazaný. Ak sa náhodou v článku spoznáte, podobnosť  je čisto náhodná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)

Jednoznačne číslo jeden v mojom pomyselnom rebríčku zohráva istý pár. Ona najprv chodila každý druhý deň aj s kamarátkou sa opýtať či je zájazd ešte voľný. Po dvoch týždňoch sa situácia razantne zmenila a kamarátku vymenila za frajera. Podotýkam, že išlo o starší pár. V jeden deň sme zájazd zaistili, spísali zmluvu, ale keďže bolo už neskoro, dohodli sme sa, že sumu vyplatia hneď ráno. Aj došli. Ona ho romanticky škrabkala po dlani, ich úsmevy na mňa sa stále zväčšovali, až kým som od nich nezačala vyžadovať nevšednú, technickú, na slovenskom trhu málo rozšírenú novinku, a teda e-mailovú adresu. Ona mail mala, ale nebola na ňom niekoľko rokov. On bol chorobne zaujatý voči všetkej technike- nemal počítač, nemal internet a nemal adresu. Odmietol ísť k známemu či do internetovej kaviarne kvôli pokynom, ktoré mali obdŕžať o pár hodín na mail. Nechceli sa ani neskôr vrátiť, pretože majú už pevne stanovený plán a do mesta už nemajú cestu. Tak teda sedeli 3 hodiny u mňa a čakali na pokyny k odchodu. Najhoršie 3 hodiny v mojom živote. Za ten čas si overil, či cestovné poistenie hradí aj náklady súvisiace s prepravou pozostatkov a vypočula som si dlhý monológ, akí sme neseriózni, pretože ako najväčší online predajca nemyslíme na ľudí, ktorí odmietajú používať internet. Aj napriek tomu, že mali nabitý program, vrátili sa ešte raz. Medzičasom zájazd šiel dole o 10 € a žiadali vrátiť peniaze. Jasné, tiež som si včera v obchode všimla, že rovnaké tričko, ktoré som si kupovala v máji, je teraz o 60% lacnejšie, skúsim to s nimi vyhádať!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sem-tam som sa stala obeťou vyhrážok: „Tímea, ak sa mi dovolenka nebude páčiť, zistím si vaše telefónne číslo!" V kútiku duše som stále dúfala, že ide iba o zvláštny zmysel pre humor.

Niektorí boli zasa hákliví na každý cent. Klientka na pobočke sa rozplakala, keď dovolenka pre celú rodinu vyšla v konečnom zúčtovaní o 10 € viac. Zmenilo to celú situáciu. Keď jej kamarátka sľúbila, že jej dá tých 5 € a pôjdu s doplatkom za neobsadené lôžko v stane na polovicu, jej psychicky stav sa trošku upokojil. Z výpravy k bankomatu sa však už nevrátili. Povedať nie pekne do očí si zrejme vyžaduje aspoň štipku čestnosti v sebe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvláštnou kategóriou boli ľudia s „nenáročnými" požiadavkami, alebo takí, čo si zrejme mysleli, že už nemám čo na práci, len spisovať zoznam voľných hotelov v Bulharsku na mesiac august. Každý tretí mal jasnú predstavu o dovolenke- 5 hviezdičkový hotel, letecky, all inclusive a do 300 €. Jedna pani vyžadovala skvelé last minute ponuky do Egypta na mesiac október už v júli.

„Prosím Vás, bude na tú nudapláž výhľad aj z hotela?" „O to sa nemusíte obávať. Nudapláže sa nachádzajú obklopené stromami, určite tam nikto nebude zazerať." „Hm..to je škoda, ja som tak v kútiku duše dúfal, že bude..."

Na druhej strane boli samozrejme klienti, ktorí boli neskutočne milí a hoci len jeden z nich dokázal napraviť hnev od desiatich idiotov. Každý deň som si vypočula, aká som zlatá, ako je deň hneď krajší, keď počuje môj hlas. A keďže sme boli predovšetkým online predajca zájazdov, s väčšinou klientov som sa nikdy osobne nestretla „Slečna! A to je všetko? To vás ani neuvidím?" „Hehe, no, môžete ma prísť pozrieť, keď chcete!"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver pripojím aj bulvárnu zaujímavosť. Rovnako ako so slovenskými, bežne sme spolupracovali aj českými cestovnými kanceláriami. V jednej cestovnej zmluve bola uvedená položka „DIETA" a suma za jednu osobu. Češka nám obratom volala späť, pretože si myslela, že klient má záujem o špeciálne diétne jedlo a potrebovala si to upresniť.

Ale hlavne, za tie peniaze už nikdy viac.

Tímea Gurová

Tímea Gurová

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

priateľská- ambiciózna- vtipná- sarkastická- liberálna- zvedavá- úprimná- slobodná- nezručná- komunikatíva- energická- optimistická- záhadná- škorpiónska- sebavedomá- aktívna- nedôverčivá- tolerantná- usmievavá- slušná- nedočkavá- empatická- a majúca vždy pravdu...:) Zoznam autorových rubrík:  na zamyslenieVzťahyjemne politickézase som sa zamiešalamy life:)SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu